Het Moorse Erfgoed 3 - 12 sept. 2014 dag 1 en 2

4 september 2014 - Málaga, Spanje

Het Moorse Erfgoed september 2014

3 sept: Schiphol - Malaga

In mei ben ik voor het laatst in Andalusië geweest dus ik ben blij dat ik weer een keertje terug mag voor de 10 daagse reis. Mijn zus gaat dit keer mee dus we rijden samen naar Schiphol voor de vlucht die vertrekt om 07.00 u!!. Al wachtend op de vlucht kan ik al met een aantal gasten kennis maken (te zien aan de labels op de tassen!) en na een rustige vlucht en het wachten op de koffers kunnen we gezamenlijk lopen naar de transferbus die ons naar het hotel brengt (na een fotostop op de heuvel Gibralfaro): Hotel las Vegas

Malaga: lunch met de groep in Bar El PimpiDe kamers zijn nog niet allemaal klaar, dus koffers in een afgesloten ruimte – zomerkleren aan en wandelen naar het centrum voor de lunch bij Bar El Pimpi. Vele mooie ruimtes binnen met vele foto’s – tegeltjes -  hamsnijders etc. maar wij kiezen voor het terras en ik eet een heerlijke salade, anderen een lekkere pizza – broodjes – tortilla de patatas etc.

Dan nog even naar Plaza de La merced waar Picasso is geboren – langs de even opfrissen in het zwembad en dan evt. naar het strandkathedraal en via het park terug naar het hotel. Het loopt tegen 4 uur en de kamers zijn klaar. Koffers wegbrengen – badpak aan en eerst even afkoelen in het zwembad voor we iets anders gaan doen, heerlijk. Eten doen we vanavond in een restaurantje vlakbij en enkelen gaan daarna nog even langs het strand. Wij (mijn zus Corrie en ik) houden het voor gezien – weer douchen ter afkoelingen naar bed na een lange dag en een zeer kort nachtje daarvoor

4 sept.: Malaga – Nerja – Alpujarras – Pampaneira – Granada / flamenco

Om 9 uur komt de bus voorrijden met de chauffeur Antonio (en ik heet in Spanje Antonia) die de hele verdure reis bij ons blijft. We vertrekken richting het oosten en Nerja: Balcon de Europarijden langs de kust tot we aankomen bij Nerja: Balcón de Europa vanwege het uitstekende deel boven de zee. Een heerlijk plekje om koffie te drinken en even rond te wandelen. Dan verder via Almuñecar en Salobreña en bij Motril buigen we het binnenland in. De snelweg naar Granada is helemaal klaar maar wij nemen de oude weg want ik wil via het grote stuwmeer van Rules naar Orgiva en dan in de Alpujarras (zuidflank van de Sierra Nevada)  naar Pampaneira, een van de mooiste dorpjes in de streek en helemaal autovrij. Er is een mooie winkel met zelfgemaakte chocolade in allerlei smaken (peper – mosterd – gember – rum/rozijnen etc etc) en we overvallen de verkoopster! Dan lunchen op het terras in Pampaneira Alpujarrasde schaduw, in de zon is niet te doen, om vervolgens terug te rijden naar Orgiva (er is maar 1 weg) en dan verder via Lanjarón (bronwater) naar ons hotel in Granada.

Om half 8 gaan we al aan tafel want vanavond staat een flamencoshow op het programma: we zijn bijna de enige toeschouwers (nog een paar Koreanen en een groep Spanjaarden) en dus zitten we op de beste plaatsen en krijgen we een extra lang optreden!

flamenco theater GranadaNog een (een na) laatste drankje en een goed gesprek aan de bar en dan is het weer bedtijd.

Morgen gaan we de stad Granada bezoeken en ’s avonds het Alhambra

ik houd jullie weer op de hoogte!

1. Corrie:
    5 september 2014
    Ik zie dat het goed gaat.mooie fotos .geniet nog van de komende dagen en ik zie het volgende verslag tegemoet
    XxxxxxxP
  2. José van bruggen:
    5 september 2014
    Tonny, wat leuk om je verslag weer te lezen en dat je deze reis weer mag organiseren met je zus erbij.
    Veel plezier en ik volg je de hele reis.

groetjes, José van Bruggen