Kerstreis Tenerife: 22 – 29 dec. 2014 dag 4: hotel Best Semiramis

25 december 2014 - Puerto de la Cruz, Spanje

25 december 2014:  Hotel Best Semiramis

Ik heb wat foto’s geplaatst op het blog van het hotel waarin wij de hele week mochten logeren. Hotel Best Semiramis in El Puerto de la Cruz. Ik heb er tot mijn grote genoegen een week in verbleven en dat tot volle tevredenheid.

de ruime lounge op etage 16 (straatniveau)Het hotel is nog niet zo lang geleden gerenoveerd en ligt op loopafstand van zowel het centrum als het strand en de boulevard. Langs de waterkant is een hoge rots en tijdens de bouw hebben ze die rots goed kunnen benutten. De ingang van het hotel is namelijk op straatniveau maar voor de rotskant, de bebouwing naar beneden, is dat eigenlijk etage 16. Hierdoor heb je al vanuit de ramen in de lounge een mooi uitzicht over de oceaan en een deel van de boulevard en het strand.

Ze hebben handig gebruik gemaakt van de rots want als je op etage 0 komt, aan de waterkant een vroeger privé-zwembad van het hotelhelemaal onderaan dus (waar geen kamers zijn, die beginnen pas een etage hoger) kun je via een tunnel onder de weg door aan de overkant komen (met je pasje van de kamer) en zo via een voetpad naast de rijweg heel handig naar de boulevard en het strand lopen. Scheelt tevens een hele klim. Aan de oceaankant was nog een rotsachtig zwembad (zie de foto’s), alleen te bereiken door de mensen van het hotel maar de overheid heeft bepaald dat er niemand meer een privé-zwembad mag hebben aan de oceaankant. Jammer want het ligt er mooi. We hebben trouwens wel een ’s aan de waterkant is een trapje met tunnel onder de weg door naar het hotelavonds mensen met zaklampen en een emmertje bezig gezien die schelpdieren aan het lossteken waren op de rotsen, dat doen ze trouwens overal in Spanje (b.v. met gevaar voor eigen leven percebes = eendenmossel steken op de rotsen bij Finisterre: de dodenkust).

Via de straatkant van het hotel loop je vlak in de richting van wat winkels en restaurantjes en op het einde van de straat heb je meteen al een heel mooi uitzicht op de stad. Daar ga je o.a. via trappen naar beneden (via de weg kan natuurlijk ook ) om een soort kloof heen.

Het hotel heeft prachtige kamers, allemaal met zeezicht want slechts 1 kant is het hotel aan de oceaankantbebouwd en allemaal met balkon. Daar zit je heerlijk en ook uit de zon: dat is in de zomer prettiger dan in de winter maar ik ga er van uit dat je zon kunt opzoeken en schaduw op het balkon vind ik niet erg. Het uitzicht is er prachtig.

Er zijn 2 zwembaden: een buiten waar ook de ligstoelen zijn en de buitenbar en een zwembad is half overdekt en met een heuse jacuzzi. Daar is ook een fitnessruimte.

de bar bij het zwembad, open tot 17.00 u (in de winter)Als de bar bij het zwembad ’s avonds dichtgaat (in de winter om 5 uur) gaat de grote bar met terrassen open op de 15e etage. Mijn groep was ondergebracht op de etages 9 t/m 11 en ik sliep op etage 12 (vaak mag de reisleiding op een andere etage slapen maar alle kamers waren ven groot en iedereen heeft altijd zowel mijn telefoonnummer als mijn kamernummer.

Op de etage van de receptie en de lounge waren trouwens ook nog een paar salons om te lezen – t.v. te kijken etc. plus een winkeltje en een heuse kapsalon.

En dan de restaurants: er is een a la carte restaurant (ben ik niet geweest) en een alle soorten vis met mooie versieringengeweldig buffetrestaurant. Ik had de eerste avond met de maitre afgesproken dat de groep gezamenlijk aan grote tafels kon eten. Op deze manier zitten de mensen die alleen reizen tenminste niet alleen aan tafel en op deze manier ontstaat er ook sneller een groep.

De buffetten waren geweldig. Bij het ontbijt alle soorten brood – broodjes – zoetigheden – beleg – vers fruit – yoghurt etc. etc. en bij de kok kon je een eitje naar eigen wens laten bakken. Tussen 8 en half 11 was er de mogelijkheid om te ontbijten maar als we vroeger weg moesten vanwege een excursie werd het restaurant voor ons geopend en dat zelfs een keer al om half 6 in de ochtend.

de muizen zitten aan de kaas!!!!Het avondbuffet was nog uitgebreider: altijd 2 soorten heerlijke soep – een pasta bar – allerlei koude salades – koud vlees – kaas warme buffetten en ook hier weer een kok die vlees – vis en andere gerechten vers stond te bereiden. Kortom voor elk wat wils en wie hier klaagt over het eten!!! Dat kan niet of je lust absoluut niks. Zelfs de persoon met een glutenvrij dieet had elke dag speciaal brood en de maitre zelf leidde hem elke avond langs de glutenvrije gerechten. Daarbij ook nog een gratis wijn en water dus ga er maar van uit dat wij een week heerlijk hebben gegeten om maar niet te spreken van het kerstbuffet: veel vis: mosselen – vispaté’s – kaviaar (dat was vast niet de enige echte, maar goed..) – kaas – vlees de kok heeft o.a. rosbief en hamniet te geloven of het lag er en als toetje de gebruikelijke turrón (Spaanse noga) met een glaasje cava (Spaanse champagne). Het kon niet op.

We hebben genoten van ons verblijf in het hotel en raden het zeker aan.

Mocht iemand nog interesse hebben in deze reis: deze zomer te boeken bij De Jong Intra vakanties: Bijzonder Tenerife (evpue01): een aanrader als je niet alleen wilt zonnen maar ook nog iets wilt zien!!!!