Kerstreis Tenerife: 22 – 29 dec. 2014 dag 1

22 december 2014 - Tenerife, Spanje

22 december 2014: Amsterdam – Tenerife – El Puerto de la Cruz

Genoeg gestudeerd – genoeg voorbereid – met het kantoor op het eiland de dagen van het programma een beetje omgedraaid (1e Kerstdag is het meeste gesloten en op Kerstavond is het diner vroeger zodat het personeel thuis Nochebuena kan vieren). Ik hoor ook dat er een gids met ons meegaat op de excursies (dat doe ik eigenlijk liever zelf) dus de zenuwen dat ik niet alles weet / kan vinden is ook verleden tijd!

Dus dochter en gezin komen zaterdag Kerst bij ons vieren – een paar kadootjes – spelletje Catan – gourmetten – natafelen etc. etc. en ouderwets gezellig. Moeten we weer wat vaker doen!! Dus hebben we de zondag om alles in te pakken, te wegen (koffer van 20 kilo en een cabinekoffer van 10 kilo + mijn werktas), op te ruimen en op tijd naar bed.

Vulkaan El Teide, TenerifeWe vliegen al om half 7 dus van veel slapen is geen sprake – om 3 uur vertrekken we uit Waalwijk – auto parkeren bij P3 (met nummerbord herkenning bij voor-reserveren) en ruim op tijd zijn we bij de incheckbalies om de koffers in te leveren. Als de cabinekoffer max. 10 kilo weegt mag die gratis mee in het ruim tot groot genoegen van het personeel want zo is er weer wat ruimte boven de stoelen.

Het hotel vanaf de zeekantHet vliegtuig vertrekt op tijd en op het geplande uur (1 u vroeger op Tenerife) landen we op de luchthaven in het zuiden van het eiland. In de hal staat Bernard (uit België oorspronkelijk) ons op te wachten en met een heerlijk zonnetje op het gezicht lopen we richting bus.

We logeren in Hotel Semiramis in El Puerto de la Cruz (een aanrader!!!!!) en dat is in het noorden dus en de kamer gezien richting balkonongeveer en uurtje rijden. Ik had al gebeld (gisteren) naar het hotel en de meeste kamers zouden al klaar zijn bij aankomst. Meer dan de helft van de mensen kunnen dus al hun koffers kwijt en gaan genieten van een siesta.

Onze kamer is ook klaar – ze zijn zeer ruim – allemaal met zeezicht. Het hotel is tegen een rots aangebouwd en daarom is de receptie, op straatnivo, op etage 16 en alle kamers liggen daaronder. Wij hebben een kamer op de 12e etage (iedereen ligt op etage 9 – 10 – 11 dus ook mooi hoog voor het uitzicht).

uitzicht naar beneden, te bereiken via een tunneltje onder het hotel doorWij hebben geen tijd voor de siësta, we gaan omkleden en de wandeling die voor morgen is gepland lopen. Op etage 0 is een tunnel onder de weg door waardoor je meteen langs het water naar de stad kunt lopen. We doen een rondje andersom (van laag naar hoog) – kijken alvast onze ogen uit – drinken een drankje op een terras – zien dat de thermometer 28 graden aangeeft!!! En zijn tegen 4 u weer terug in het hotel voor de Welkomstmeeting. Het programma wordt uitgelegd – ik laat het uiteindelijke programma even kopiëren voor de groep en iedereen beslist om wel of niet mee te uniform uit - zomerkleren aan - werk voorbereiden voor morgengaan met de 2 optionele excursies: het eiland la Gomera – boottocht voor de steile kusten met walvissen en dolfijnen.

Als dat achter de rug is, gaat de bar open (en die bij het zwembad sluit dan) en kunnen we heerlijk relaxen in de stoelen op het terras met uitzicht op de oceaan. Wat een heerlijk weer! Om half 7 kunnen we aan tafel en gaan we genieten van het eerste buffet. Ik heb kunnen regelen dat de  groep gezellig aan 2 lange tafels zit en dat is altijd goed voor de eerste echte kennismaking. Het buffet ziet er prachtig uit: heel veel salades – 2 soorten soep – veel keuze tussen vis en vlees – vele soorten kaas – een groot toetjesbuffet en een kok staat ook nog eens vers vlees en vis te bakken. Het kan niet op. Goed dat we hier maar een week zijn anders komen we tonnetje rond thuis.

De meeste mensen maken het vandaag niet laat – we zijn al heel lang op (vanaf vanochtend half 3) en duiken op tijd ons kingsize bed in voor een heerlijke nacht slaap inhalen.

22 dec. - 28 graden!!! - genieten!Morgen geen programma: ik ga met de groep daarom een ochtendwandeling maken in El Puerto de La Cruz en in de middag met de stadsbus naar La Orotava, op 6 km. afstand en een bezoek meer dan waard!!!! (en niet met een georganiseerde excursie van € 13,50  p.p. zoals aan mij voorgesteld door kantoor op het eiland – dit kunnen we heel goed zelf en anders voel ik me helemaal overbodig)

1. Ed van Daal:
    31 december 2014
    Ha Tonny, na wat uitstel zit ik hier 'van binnen' te lachen. Soms druipt het sarcasme door de tekst heen. ik mag dat wel. Benieuwd naar het vervolg!
  2. Bert & Annemarie:
    1 januari 2015
    Mooi om nu eens een andere reis mee te beleven. Ziet er ook leuk uit!
    Bedankt voor alle prachtige verhalen, waarvan we het afgelopen jaar genoten hebben! gelukkig nieuwjaar en hopelijk tot ziens.