Kerstreis Tenerife 2014!!!

7 december 2014 - Waalwijk, Nederland

Onverwachte Kerstreis Tenerife

Afgelopen dinsdag werd ik gebeld door iemand van kantoor (De Jong Intra Vakanties) of ik tijd en zin had om in de Kerstweek een 8daagse reis te begeleiden naar Tenerife. Ik liep net met een paar boodschappen in mijn handen de supermarkt uit dus het overviel me een beetje. Kerst op Tenerife: wie heeft daar geen zin in!

aan de studieMaar dan gaan de radertjes in je hersens draaien en ga je nadenken: mijn dochter met gezin komt 1e Kerstdag bij ons eten – mijn vriend thuislaten in deze week is geen optie voor mij. Hoe ga ik dit inplannen en uitleggen.

Nu zijn wij met kerst wel vaker niet thuis geweest (Mali – Gambia) maar de feestdagen zijn al zo dichtbij en we zijn al bijna bezig met het versieren van een kerstboom.

Dus een dag bedenktijd gevraagd en met de achterban gesproken. Ik had in het telefoontje al gezegd dat ik niet zonder partner wilde vertrekken. Buschauffeurs die een kerstreis begeleiden mogen soms ook hun echtgenotes meenemen dus dat balletje had ik al opgegooid.

Overlegd met het thuisfront. Die had wel zin om mee te gaan als het vliegticket niet Puerto de la Cruz, tenerifeal te duur uit zou vallen. (met de bus vanuit Nederland is nogal ver!) Mijn dochter is in deze situaties heel nuchter: Leuk voor jullie – wij gaan 1e kerstdag gewoon de hele dag zitten huilen omdat jullie weg zijn. (maar niet heus)  Met hen heb ik een andere dag in dat weekend afgesproken om te komen eten en dan kan het verlossende telefoontje naar kantoor:

Ik wil de reis graag begeleiden (ben er nog nooit geweest – wel op Gran Canaria) maar met partner. Dus meteen de reserveringsafdeling aan het werk gezet en donderdagochtend kwam het verlossende telefoontje: de tickets waren geregeld.

We vliegen op maandag 22 dec. naar Tenerife en verblijven in hotel Best Semiramis in El Puerto de la Cruz aan de noordwestkant van het eiland

Vulkaan El Teide, TenerifeDus:  Naar de boekhandel en boekjes kopen – van een goede kennis (bedankt Sietie!) een mooie plattegrond gekregen van Tenerife – en vanaf die tijd maakt de computer overuren en niet alleen die van mij

Dirk is even enthousiast als ik en hij is super in dingen uitzoeken via Google maps – plattegronden – met het mannetje van Google lopen door de straten etc. etc.  We hebben zelfs via onze loopband en een computerprogramma al een wandeling gemaakt vanaf het hotel naar Plaza de Europa bij de haven en het oude centrum met originele straatbeelden dus we weten al hoe we moeten lopen!!  Dat zal onze eerste kennismaking worden met het eiland.

We hebben een uitgebreid programma en natuurlijk op 25 december een heerlijk Plaza de Europa, Puerto de la Cruz, TenerifeKerstdiner met o.a. lokale specialiteiten.

De reisbeschrijving van deze trip vind je hier

Voor het geval jullie, de lezers, enthousiast worden: het hotel is de laatste nachten van ons verblijf helaas volgeboekt en de laatste stoelen in het vliegtuig zijn met een hoge toeslag (en misschien al wel uitverkocht)

Wij kunnen in ieder geval mee en we gaan o.a. een eilandtour maken – we gaan naar de hoogste berg van Spanje: de vulkaan El Teide – als optionele excursie gaan we naar het eiland La Gomera – liefhebbers kunnen ook nog mee op een boottocht om walvissen en dolfijnen te spotten.

En verder probeer ik de gasten natuurlijk zoveel mogelijk informatie te geven over de bezienswaardigheden in de buurt. Ik wil in ieder geval met de liefhebbers naar het mooie stadje vlakbij El Puerto, n.l. Orotava en naar de Botanische tuin

Ik ga dus verder met dit blog als ik op Tenerife ben, dus jullie kunnen meegenieten met mij op deze reis en misschien wel denken: Hé, dat willen wij volgend jaar ook met Tonny gaan doen!

Ik houd me aanbevolen als jullie boeken!!!!!!!!!!!!

Tot gauw op het blog

1. Elly Smagge:
    7 december 2014
    Je kan maar geen afscheid van Spanje nemen,ben je net terug vanuit Valencia
    ga je weer naar Tenerife,wel goed voor je spaans.Goede reis en veel plezier.