De Jong Intra vakanties: Westhighlands en Hebriden: Ullapool - Inverewe garden - Newtonmore

26 juni 2012 - Newtonmore, Verenigd Koninkrijk

De Jong Intra vakanties: WestHighlands en Hebriden

26 juni

Dag 6: Ullapool – Inverewe gardens – Newtonmore

Het is heel vroeg dag vandaag. We gaan weer naar het vasteland (alhoewel: het land op zich is natuurlijk al een eiland) met de ferry en die vertrekt om 07.00 u in de morgen. 45 min. daarvoor moeten alle motorvoertuigen zich hebben gemeld dus we vertrekken om kwart over 6 uit het hotel (de haven is aan het eind van de straat dus dat is een geluk)

Het is 2 u en 40 min. varen en  onderweg worden dolfijnen gespot en men beweert ook een stukje walvis te hebben gespot!!!!!

Bij aankomst in Ullapool is het prachtig weer. We parkeren de bus en gaan nog even door de hoofdstraat voor wat winkels maar vooral voor een ijsje. Dan gaan we via de kustroute op weg naar een subtropische tuin. Het kan hier  kan groeien en bloeien dankzij de warme Golfstroom: Inverewe garden. Ook is het een belangrijke botanische tuin met planten en bomen uit de hele wereld waronder vele rododendrons, eucalyptus en palmbomen.

Na de lunch is het in de bus een tijdje akelig stil: iedereen in diepe rust na zo’n vroeg ontbijt en vertrek. Dus na een uurtje is het tijd om de hele groep wakker te schudden en mee te nemen op een wandeling in de bossen naar de Rogie falls met waterval en zalmen die tegen de stroom op springen om kuit te gaan schieten (die we vandaag niet zien trouwens)

Zo, iedereen weer wakker en even heerlijk gewandel. Tijd voor het laatste stukje. We slapen de komende 2 nachten in Newtonmore, in een hotel waar we al jaren vaste klant zijn en waar na het hoofdgerecht een kar langs komt met de heerlijkste taarten en andere toetjes (merengue / pavlova voor mij alsjeblieft! Wie kan dat weerstaan!)

Morgen een rondje Inverness – Culloden – Cawdor castle. Dit wordt het volgende blog en terwijl ik dit schrijf ben ik weer in Newtonmore met mijn volgende reis: Orkney’s en Shetlandeilanden. Helaas is internet te traag om wat te publiceren.

Ik heb het trouwens ook op de nieuwe reis enorm naar mijn zin maar op dat blog moet nog even worden gewacht.

Groetjes vanuit (nu tijdens het plaatste) Thurso

1. Peter van Fessem:
    9 juli 2012
    Tonny

wij zitten na tegenieten van de reis en volgen dit op jou reislogger,
    nog even een paar dagen bij plaatsen AUB.
  2. Tonny:
    10 juli 2012
    komt eraan maar ik heb nachten op een boot gezeten zonder internet