Highlands and Islands september 2012 Dag 7

6 september 2012 - Ullapool, Verenigd Koninkrijk

Highlands and Islands

Donderdag 6 sept.

Dag 7: Skye – Inverewe garden – Ullapool

We waren al gewaarschuwd op de borden langs de weg en op t.v: hevige regen vandaag met veel wind. Maar we meten onze weg vervolgen, er zit niets anders op. Even een fotostop bij het meest gefotografeerde kasteel van Schotland: Eilean Donan castle (stel je voor dat wij die foto dan niet hebben!) en dan via Achnasheen naar de subtropische tuin: Inverewe garden. Het is echter zo’n slecht weer dat het personeel heeft besloten om de tuin te sluiten voor het publiek. De paden zijn te modderig en glad etc. en ze willen natuurlijk niet dat er iemand valt of nog erger. Dus is het vreselijk druk in het restaurant want nu gaat natuurlijk iedereen op hetzelfde moment eten.

Het regent nog steeds flink als we richting Ullapool vertrekken maar bij aankomst bij de  Corrieshalloch Gorge is het praktisch droog. We gaan wandelen naar de hangbrug en naar het uitzichtpunt aan de overkant voor zicht op een waterval en dan lopen we een mooi rondje door het bos. Het uitzicht op Loch Bloom is er echter niet.

Hierdoor zijn we op tijd in het hotel in Ullapool en: het is droog!! Maar wel met veel wind.

Er zijn hier 3 groepen in het hotel die allemaal moeten eten en niet allemaal tegelijk dus we hebben een paar uur vrij om te rusten – te winkelen – wat te drinken etc. etc.

Morgen hebben ze ons weer zon beloofd!! Laten we het hopen. We rijden morgen naar het hoge noorden