Gibraltar en laatste avond

12 mei 2012 - Gibraltar, Gibraltar

Dag 7 is gereserveerd voor de Britse kolonie Gibraltar. Het is vandaag helder weer en dat belooft alle goeds. We rijden van Puerto de Santa Maria via Jerez door de zogenaamde Barrios naar de kust. Onderweg houden we even een koffiepauze maar het is erg druk: 3 bussen willen op dezelfde tijd de mensen laten koffie drinken. gelukkig heb ik een nogal harde stem en staande aan de bar kan ik e.e.a. roepen naar de obers die in aktie komen aans ons deel van de bar.

daarna op weg naar Gibraltar. we hebben de koffers in de bus dus blijft die in Spanje. Zou teveel controle krijgen als we die meenemen. Hierdoor kunnen wij na de paspoortcontrole te voet de landingsbaan van hetvliegveld van Gibraltar over: waar maak je dat nog mee?

De groep heeft tijd om wat te eten en te kopen (belastingvrij is 1 slof tabak en 1 fles sterke drank) en dan is het tijd voor de Rocktour over de rots: De kazematten - de werf - de moskee - de waterval van de ontziltingsfabriek - de vuurtoren op Europa point - de rit omhoog langs een Joods kerkhof - het militaire ziekenhuis waar ook de zieke apen werden verzorgd - naar de Michael's cave: de druipsteengrotten met een mooie omgevallen stalagmiet. Daar zijn alde eerste apen maar we gaan ook naar de Ape's den: waar een grote kolonie zit en waar ook de kabelbaan stopt.

Het is gigantisch helder weer en de hele dag hebben we een prachtig uitzicht op Afrika. Aan de Gibraltarkant zie je de Spaanse kolonie Ceuta en een deel van het Atlasgebergte. dan rijden we weer naar beneden met prachtige uitzichten en komen uiteindelijk weer in de stad terecht.

Wij willen echter ook nog van het hotel in Mijas genieten dus gaan we met de minibusjes naar de grens. Via de hele Costa del Sol (Costa del Golf) en dwars door Marbella gaan we naar Mijas, gelegen op een heuvel met mooi uitzicht op zee.

Een enkeling gaat nog zwemmen, de rest rust uit of gaat juist wandelen door het stadje en om 8 uur volgt het laatse diner van de hele groep samen. Een deel gaat de volgende dag naar huis (helaas in de ochtend) en een deel blijft nog een aantal dagen in een hotel in Torremolinos. Die hebben tijd om uit te rusten.

Ik ga naar huis. Ik ben onderweg geweest van 22 april tot 8 mei en de inhoud van mijn koffer is toe aan een wasbeurt. Anderhalve week thuis en dan mag ik weer voor 20 dagen naar Spanje: De "Ontdek de Spaanse Steden"  nog een keer en de reis "Moorse Erfgoed" er achteraan.

Wat een leven en wat leuk om te doen!!!!

wordt vervolgd

groetjes Tonny

P.s: datum onder de foto's klopt niet altijd maar dat is om de verhalen niet door elkaar te krijgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade