Gardameer en Verona

23 augustus 2011 - Verona, Italië

Hallo

ik loop achter wat betreft de info over mijn reizen. Ben natuurlijk al terug uit Verona maar er ontbreken 2 dagen op mijn blog. Na het dagje Venetië met het lange wachten in de trein stond er voor dinsdag een tochtje langs het Gardameer op het programma. Het was al vroeg weer heel warm maar we hadden nu een minibusje tot onze beschikking met een goed werkende airco.

Allereerste stop was in het stadje Sirmione, uniek gelegen op een schiereilandje in het Gardameer. de ingang naar het stadjeHet is een oud stadje en je kunt alleen de binnenstad in via een voetgangersbrug. Al in de Romeinse tijd kwam men hier kuren in het geneeskrachtige water uit de zwavelbron en de familie Scaligeri (machthebbers van Verona) hadden hier vanaf de 13e eeuw hun burcht aan het water.

In Sirmione hebben we na de koffiestop de boot genomen naar Bardolino. Heerlijk om een uurtje te varen met de warmte van die dag.. Bardolino ligt aan de Olijfoever en naastlunch in Bardolino olijven komt er ook een goede wijn vandaan met dezelfde naam. Hier hebben we de lunchstop en daarna maken we een rit langs de oever van het meer, via Garda, naar Malcesine. Het is druk aan de smalle waterkanten. Veel Nederlanders brengen hier hun vakantie door en nog niet voor iedereen is de vakantie afgelopen.

Malcesine is een aardig en oud stadje met mooie straatjes en een leuk haventje en hoog boven de straatje Malcesinestad zie je de Monte Baldo waar je met een kabelbaan naar toe kunt. In de winter kun je er skiën en in de zomer wandelen.

Een leuk dagje langs een aantal mooie stadjes en een mooie afwisselende kust. Daarna de rit terug langs de kust naar het hotel in Verona