Edinburgh en naar huis

5 juli 2011 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

De laatste echte reisdag. We gaan al vroeg weg uit het hotel (half 8 ontbijten met de koffers in de bus) om zoveel mogelijk tijd nog door te brengen in Edinburgh. Het hotel is bij de luchthaven dus we zijn zo in het centrum. We rijden door Princesstreet en ik wil een fotostop houden bij Holyrood Palace maar die middag is er een teaparty in de tuin dus er is veel bewaking en niemand mag er stoppen.

Dan maar meteen naar de bushalte en uitstappen bij Waterloostation. De brug over en we zitten op de Royal Mile. Iedereen kan nu kiezen welke kant ze opgaan en wat ze willen zien of doen. Tijd Royal Miletekort natuurlijk want om 11.15 u moet iedereen weer in de bus zitten. Het is nog een heel eind rijden naar Newcastle en er zijn mensen die met het vliegtuig terug naar huis gaan en de rest met de boot. Qua tijd past dat precies in elkaar en we moeten onderweg natuurlijk ook nog even eten. Anders zou de rit veel te lang zijn zonder een stop.

In Jedburgh dus een lunchpauze. Dat is nog net Schotland en daarna rijden we naar de grens met Engeland. Daar staat altijd een doedelzakspeler maar als wij aankomen begint het net te regenen en hij gaat inpakken en naar huis. Voor 3 uur zijn we bij het vliegveld: de vliegers vertrekken om half 5 en hebben gisteravond al ingecheckt via de computer van het hotel en wij moeten ons uiterlijk melden om half 4 bij de ferryterminal. Alles loopt gesmeerd en ook de terugreis naar IJmuiden gaatwachten op inschepen door rustig vaarwater.

De volgende ochtend ontschepen - afscheid nemen van de 1e die in IJmuiden wordt opgehaald - een aantal stappen uit in Amsterdam Slotervaart en de rest in Rotterdam.

En dan als een speer naar huis want mijn volgende reis (en dezelfde) vertrekt de volgende dag. Ik ben precies 22 uur thuis geweest tussen de 2 reizen door.

En nu ik dit zit te schrijven ben ik weer in Oban: morgen naar Mull en Iona. Er komen nog wat extra berichtjes over een en ander  en dan zit het er weer op. Benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat. A.s. woensdag ben ik weer in het land: voor hoelang? nog onbekend!

1. Corrie:
    18 juli 2011
    Je bent goed bezig,wat een mooie reis,voor jou niet meer nieuw.
    Ga je nog naar Noorwegen?
  2. Francoise:
    19 juli 2011
    Wat een energie, ben ik best wel een beetje jaloers op. Ondanks de recessie heb je dus toch nog genoeg werk bij de Jong, goed om te horen. Geniet ervan.
  3. Adrie en Ben Volder:
    19 juli 2011
    Tonny het waren mooie en duidelijke verslagen. Was goed als geheugensteun bij het monteren van de videofilm. Wanneer je de foto van jou en Henk Rademaker? uit Dornoch wilt hebben hoor ik het wel. Vast prettige en fijne vrije dagen.

Ben volder
  4. Kees en Adje Bol:
    20 juli 2011
    Hoi Tonny,
    Wij waren om 20.45 uur moe maar voldaan thuisgekomen met bergen (schotse) mooie herinneringen. Hoop dat jullie boottocht rustig is verlopen. Wij bijven je volgen en hopen in de toekomstnogmaals met je mee te kunnen.
    Groetjes Kees en Adje.
  5. Tonny:
    20 juli 2011
    Hoi Corrie
    weer thuis sinds vanmiddag maar de volgende reis is nog niet bekend. Noorwegen zit er dit jaar helaas niet meer in denk ik.
  6. Toon en Riny Lemmen:
    21 juli 2011
    Hoi Tonny,
    Wij waren gisteren om 13.45 uur thuis na een prachtige reis door een schitterend land. Dank voor al je informatie en zeer goede begeleiding.
    We hopen je in de toekomst nog eens tegen te komen.
    Succes met je verdere reizen.

groetjes, Toon en Riny
  7. Tonny:
    21 juli 2011
    hallo
    sinds gisteren weet ik dat ik a.s. 4 aug. nog een keer naar Schotland ga. 3 keer is scheepsrecht!