Dinsdag 9 aug.

9 augustus 2011 - Thurso, Verenigd Koninkrijk

Vandaag weer een excursie naar de Orkney's. Gisteren was het slecht weer en mocht de boot niet hoe ver alles is vanaf John O'Groatsuitvaren. Daarom vandaag heel druk op de boot en heel koud met veel golven dus niemand zat buiten en binnen moesten mensen zelfs staan.

Maar het was in ieder geval droog en soms mooie blauwe luchten. Het gebruikelijke rondje: fotostops - koffiepauze in het fossilhouse - Italiaanse kapel - Scapa flow met de scheepswrakken - lunch in Stennes - Skara Brae nederzetting uit 3000 v. Chr. - Skaill House herenhuis - Stenen kring: Ring of brodgar - Maes House (hunebed) - Kirkwall etc.

Op de terugweg naar John O'Groats zelfs zeehondjes gezien en rond 7 uur waren we weer terug in het hotel. Eten - koffer opruimen en tas klaar maken voor morgen (maar 1 nacht in eenRing of Brodgar Orkney's hotel dus wenemen de koffer niet mee) - Luca nog even lezen en ik beneden nog even internetten.

De hele dag buiten en onderweg maakt slaperig dus we houden het zometeen voor gezien.

De komende 3 nachten hebben we geen internet dus er is even mediastilte. Groetjes Tonny en Luca