Ik ben er

30 januari 2011

Ik ben er.

De reisdag zit erop. Na de rit met de auto naar Brussel kon ik om half 3 inchecken: bijna 51 kilo bagage maar ze maakten er geen probleem van. Gelukkig is mijn rugzak niet gewogen want die had ook meer  dan 10 kilo inhoud. En als volleerd reiziger met het vliegtuig had ik vergeten het  zakje met vloeistoffen er voor de scan uit mijn rugzak te halen --> resultaat: mijn hele tas moet ondersteboven en tot overmaat van ramp moest mijn deet (muggenspray) achterblijven: 'brandbaar spul"

2 voorspoedige vluchten - een snelle transfer - als 1e bij de douane met mijn inreisformulier ingevuld en de bagage kwam zeer snel.

Bij de band staan allerlei kruiers en binnen 5 min. had ik mijn 1e huwelijksaanzoek binnen. Hij moet wel erg wanhopig zijn geweest want hij was pas 31!!! maar 's nachts zou ik volgens hem niet te klagen hebben!!! ik heb toch maar vriendelijk bedankt.

Om half 3 naar bed en uiteindelijk in slaap gevallen tot half 9: de hele familie was al een tijdje aan het wachten tot ik wakker zou worden want de middelste van de kinderen, Abdoulaye, was 9 geworden en hoopte op een kado: een voetbalshirt van Italie - schriften - kleurpotloden en een spelletje.

Maar net als in Nederland willen ook de andere kinderen wat hebben. Kortom; in 10 min. iedereen blij en aan het spelen.

Jeremy (de heer des huizes) moest meteen weer afscheid nemen, hij moest al met het ambassade-personeel naar Segou.

Morgen vertrekken wij en ik heb geen idee hoe lang wij wegblijven. Dus: eerst even een kopje koffie (1,10 €) op het terras en dan met de taxi (2,5 €) naar de markt om stof te kopen voor de familie. Het kan maar gebeurd zijn, alhoewel: zwarte stof is hier heeeeeeeel donkerblauw (dat jullie het vast maar weten!)

Temperatuurverschil is wel heel groot: gistermorgen moest ik nog het ijs van mijn auto krabben, nu loopt het aardig tegen de 40 graden.

Dirk is geld wisselen met Benke, onze vriend. Er zijn in Mali namelijk maar een paar plaatsen waar je geld uit de muur kunt halen en dat alleen met een visa-card.

Nu de tassen nog ompakken want alles voor Sikasso moet eerst mee naar Segou en dan morgen met de bus verder reizen naar het muziekfestival.

Waarschijnlijk blijven we daar tot zondag.

wordt vervolgd

groetjes Tonny en Dirk

1. Francoise:
    30 januari 2011
    Wat geweldig weer, deze reis. Geniet er maar goed van. Ben vol energie terug gekomen van Costa Rica, maar goed ook, want hier beneden staan een heeleboel dozen ! Even geen les komt me wel goed uit. Na de 15e vind ik elke avond prima, We overleggen wel samen. Veel plezier en ik geniet van je verslagen.
    Groetjes Francoise.
  2. Hilde:
    1 februari 2011
    Maar goed dat je het huwelijksaanzoek hebt afgeslagen - kon je tenminste uitslapen tot half 9 :)
    Ben nu al benieuwd naar de verhalen van de busreis... en het festival natuurlijk.
  3. Janette:
    1 februari 2011
    Leuk om je blog te lezen. Stoer van dirk om helemaal op de brommer te gaan. Ik heb er ook zin in. Heb jullie gisteravond gebeld maar jullie namen niet op en vandaag ben ik op het Centre de hele dag en heb de telefoon vergeten (met Dirks nummer erin) tot morgen.
    Janette