Alweer op reis

2 augustus 2011 - Waalwijk, Nederland

2 x 14 dagen schotland achter elkaar gedaan. Tussen de 2 reizen door slechts 21 u thuis om te wassen, te strijken en opnieuw de koffer in te pakken. Na 28 dagen dus even rust thuis. Niet echt rust maar wel tijd om andere dingen aan te pakken: de hele woonkamer is eindelijk weer een keer gewit - dus is de kamer ook weer eens helemaal gepoetst en zijn er een aantal dingen opgeruimd.

a.s donderdag mag ik weer voor de 3e keer dit seizoen naar de Highlands and Islands van Schotland. Mijn kleinkind Luca, die al een keer met mij mee op reis is geweest, kreeg dit te horen van zijn moeder (mijn dochter Sandra dus) en hij bedacht dat Schotland ook wel een interessant land zou zijn om te bezoeken. Hij bedoelde met zijn ouders en broertje Nino tijdens een van de evt. volgende vakanties in de volgende jaren.

Ik kwam dit via Hyves te weten en besloot toestemming te vragen bij de Jong Intra om hem mee te nemen op de komende reis. Dit bleek geen probleem als er achteraf maar geen klachten zouden komen. Nu heeft hij al bewezen zich keurig te kunnen gedragen tijdens een groepsreis waar zijn oma aan het werk is. Hij krijgt een aantal taken: tellen of iedereen in de bus zit als we vertrekken - hij mag me helpen mijn koffer te dragen - hij mag de kamersleutels inleveren etc.

Hij is in juni 12 geworden maar heeft op de basisschool een jaar overgeslagen. Dus heeft hij Luca op het gymnasiumafgelopen schooljaar de 1e klas van het gymnasium doorlopen en met goede cijfers op zijn rapport is hij bevorderd naar het 2e jaar. Hij doet bovendien Cambridge Engels (2 x zoveel Engelse lessen als normaal) dus hij kan mooi gaan oefenen onderweg. Hij moet zelf alles in het Engels zien te doen wat volgens mij niet echt een probleem zal worden. Dus is deze reis een goede proef en hij heeft het ook verdiend na een jaar hard werken.

we zullen samen veel plezier hebben als we vrij zijn - hij kan een aantal mooie kastelen bezoeken en veel natuur zien en een reis door de tijd hebben: we zien opgravingen van 2000 j voor Chr. - kastelen uit de middeleeuwen - steden als Glasgow en Edinburgh - eilanden en bijna onbewoonde gebieden etc etc. maar iedereen die dit blog volgt heeft natuurlijk al een idee hoe de reis eruit ziet.

de komende blogs zullen dus waarschijnlijk vooral foto's laten zien van Luca onderweg en hopelijk genietend van de reis. ik hou jullie weer op de hoogte. Luca is maar een bofkont met zo'n oma.

1. Sandra:
    2 augustus 2011
    Luca is zeker een bofkont! Hij heeft er zin in en mama is jaloers. Er was een tijd dat zijn mama nog wel eens mee mocht!