seizoen 2018 voor Kras!!!!

20 april 2018 - Waalwijk, Nederland

Seizoen 2018 voor Kras gaat nu echt van start!!!!

Ik ben natuurlijk met de kerstdagen 10 dagen aan de kust van Lissabon geweest en in maart heb ik de 8 daagse reis Hart van Spanje mogen begeleiden (Madrid en de steden er omheen) maar morgen gaat mijn echte reisseizoen van start.

mijn seizoen gaat nu echt beginnenMijn tas staat gepakt, de laptop moet nog in de rugzak maar dan ben ik er weer klaar voor. Morgenochtend om kwart over 10 vlieg ik met 29 alleengaanden naar Málaga voor de 15daagse reis Schilderachtig Andalusië. We verblijven in Gran Hotel Vik Costa del Sol in Cala de Mijas. Voordeel is dat we meteen kunnen uitpakken en niet meer naar een ander hotel hoeven. We moeten dan wel bij elke excursie heen en terug maar niet alle ritten zijn lang

We gaan in principe de ene dag op pad en de andere dag zijn we vrij om eventueel met belangstellenden wat te ondernemen. We gaan o.a. naar Granada – Sevilla – Malaga – Ronda – Nerja – Gibraltar – Marbella dus we gaan ons niet vervelen. Ik zal na elke excursiedag een blogje schrijven met wat info over de bezochte plaatsen.

Verder is een groot deel van mijn reizen voor dit seizoen al bekend en ik ga zeker niet stil zitten deze zomer.

Na deze reis ga ik namelijk de 15 daagse reis Polen en Baltische staten begeleidenPolen en Baltische staten, 15 dagen  (EZ62036) met vertrek op 9 mei. We bezoeken o.a. Warschau – Torun – Gdansk – Mazurie en de Baltische staten Estland – Letland en Litouwen. Daar ben ik vorig jaar een aantal keren geweest en in 2016 heb ik deze reis met polen erbij ook een keer begeleid. Dat jaar was deze reis nieuw in het programma.

Op 27 mei mag ik weer naar Spanje: Grand Tour Andalusië. 10 dagen rondreis door Andalusië en 5 dagen luieren aan het strand of in Mijas pueblo (EZ 38125). Dat was vorig jaar mijn laatste reis van het seizoen.

Prachtige reis door NoorwegenDaarna is Noorwegen aan de beurt. Midzomernacht breng ik daar door want ik mag de reis Puur Natuur begeleiden met vertrek op 16 juni (EZ38883). Een prachtige reis die begint in Oslo en via Lillehammer – Trondheim – Kristiansund – Alesund naar Bergen gaat en weer eindigt in Oslo. Een reis met heel veel mooi natuurschoon met een aantal boottochten maar ook stadsbezoeken. Een van mijn favoriete reizen!!

Dan is het een paar weken stil want tussen 17 juni en 18 juli ben ik nog niet ingedeeld. Maar 18 juli mag ik weer naar Polen om een nieuwe reis te begeleiden: 7 dagen Polen (EZ62323). Beginnend in Gdansk en eindigend in Krakau met bezoek aan Malbork – Torun – Warschau – de geboortestad van Chopin – en natuurlijk Auschwitz.

Vervolgens (na slechts 1 dagje thuis) mag ik weer een nieuwe reis van dit seizoen en dan mag ik naar de Baltische staten met St. Petersburgbegeleiden en dat is de reis Baltische staten met 2 dagen St. Petersburg. (EZ38879) Beginnend in Vilnius (Litouwen) en vervolgens Letland en Estland en in Tallinn nemen we de trein naar St. Petersburg. Daar verheug ik me erg op want ik ben voor het laatste in 2009 in St. en waarschijnlijk deze daarna op 11 aug.Petersburg geweest

Als voorlopig laatste reis waar ik op ben ingedeeld is de reis Highlights Spanje en Portugal (EZ 38730). Beginnend in Madrid en via Toledo – Salamanca – Avila – via Bejar en Candelario naar het natuurpark Monfragüe – Cáceres – Mérida en dan in Portugal Elvas – Evora – Lissabon – Cascais en Sintra.

Genoeg reizen dus voorlopig om me op te verheugen en mochten er mensen zijn die graag een reis met mij als reisleidster willen doen, dan weten jullie nu wat je te wachten staat: Boeken!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corrie: