Schilderachtig Andalusië Kras 21 april – 5 mei (6)

29 april 2018 - Nerja, Spanje

29 april: Nerja

NerjaGisteren was er voor een paar mensen een extra excursie en hadden de anderen een vrije dag. Vandaag, zondag, hebben we een tocht van een halve dag. We gaan Nerja bezoeken, een stad aan de oostkant van Málaga. Vanuit ons hotel is het ongeveer 5 kwartier rijden maar omdat het zondag is gaan we een half uurtje later als normaal. Om half 10 dus vertrekken we zoals gewoonlijk weer op de hoek bij het bakkertje want helemaal voor de deur is het moeilijk komen voor de bus. tussen Málaga en Nerja beginnen al de fruitbomen van de costa tropical: mango - papaya - chirimoya - avocado en wat kassen met tomaten - komkommer - paprika etc.

Vlakbij Nerja, in Haro, is in de jaren ’50 een druipsteengrot ontdekt met een 800 mwie wil daar niet wonen! lang pad om de druipstenen te bekijken maar dat pad zijn voornamelijk traptreden (niet zo goed voor je knieën) en je moet tegenwoordig een tijd bespreken en achter een gids aan lopen. Wij hebben de Michael’s cave in Gibraltar bezocht en we beperken ons nu tot Nerja zelf.

Het stadje ligt een beetje op een vooruitstekende punt en begin jaren 1900 heeft de toenmalige koning Alfonso XII, op bezoek aan Nerja, het stadje de bijnaam gegeven “balcón de Europa” een beeld van de koning staat trouwens ook op het “balcón”.

koning Alfonso XII gaf de naam Balcón aan de stadWe stappen uit op het parkeerterrein wat het dichtste bij het centrum ligt en we hoeven dan maar 1 straatje uit te lopen om vervolgens te gaan genieten van het uitzicht. Het is prachtig weer en ophet grote plein is het enorm druk. Er staat een lange rij met kinderen en hun ouders en het blijkt dat er diverse you tube vloggers, zeer bekend bij alle kinderen daar, hun opwachting komen maken en dat de kinderen met hun helden op de foto kunnen.

Wij lopen wat rond – genieten van de uitzichten naar alle kanten – sommigen lopen naar beneden naar de zee – anderen bezoeken het kerkje waar om 12 u een mis begint voor kinderen die hun 1e communie doen en iedereen geniet op een terrasje van koffie of een ander drankje en van het kijken naar de mensen die langs komen.in de kerk is eerst een mis in het Engels en later is er een 1e communie mis

Om 1 u lopen we gezamenlijk terug naar de bus en rond half 3 zijn we terug bij het hotel voor een lunch – siesta – strand – terras etc.etc. de harde wind van gisteren is namelijk voor een groot deel weg. Morgen een vrije dag, welverdiend.

30 april: vrije dag

We hebben 2 dagen achtereen een programma gehad – toen een extra tocht voor een paar mensen naar Córdoba en gisteren een halve dag naar Nerja. Iedereen kan vandaag weer iets voor zichzelf doen, alleen of in gezelschap .

Morgen weer een halve dagtocht door het achterland met bezoek aan Monda en Marbella